نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2777
-
الف
+

داستان نویسان برتر افغانستانی معرفی شدند

مراسم اختتامیه هفتمین «جایزه ادبی هزار و یک شب» با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

آیین اختتامیه هفتمین دوره «جایزه ادبی هزار و یک شب» با نکوداشت از استاد محمد جواد خاوری نویسنده افغانستانی امروز جمعه (26 دلو) در تهران برگزار شده و از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

به گزارش آی فیلم2، آیین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره «جایزه ادبی هزار و یک شب» با حضور چهره های مطرح فرهنگی و ادبی ایران و افغانستان با تقدیر از داوران و برگزیدگان این دوره برگزار شد.

در این دور از جشنواره 102 اثر از نویسندگان افغانستانی ساکن کشورهای افغانستان، ایران، آلمان ، هالند ، سوئیدن، انگلستان، اتریش، امارات متحده عربی ، ایتالیا، ناروی و ایالت متحده امریکا به دبیرخانه جشنواره رسید.

داکتر «سید وحید ظهوری حسینی» استاد دانشگاه و یکی از چهره های فرهنگی افغانستان طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: هنر و فرهنگ آمیخته با خون و جان ماست.

او با اشاره به فضای رقابتی جشنواره جایزه ادبی هزار و یک شب گفت: رقابت همیشه همه را بالا می کشاند و نه اینکه به ضرر و زیان کسی باشد؛ اگر خود را تزکیه کنیم نتایج مطلوبی خواهیم گرفت.

آقای ظهوری با تاکید بر اهمیت برگزاری همچو برنامه هایی ابراز داشت: رسالت فرهنگیان در جامعه بسیار بزرگ است مخصوصاً جامعه افغانستان که حرکت های فرهنگی شکل گرفته و درحال انجام، دشمنان را به ترس واداشته است.

اسامی برگزیدگان بخش های مختلف هفتمین دور جشنواره ادبی هزار و یک شب از این قرار است:

نفر اول بخش اصلی مسابقه:  معصومه امیری (داستان روی پوست عادت)

نفر دوم: الهه حسینی (سه شنبه دیوانگی)

نفر سوم:  محبوبه خرمی (تابستان نبود- زمستان بود)

نفر اول بخش انقلاب: فایزه موسوی ( پرواز ۷۴۷ )

همچنان در این مراسم «حوریه حسینی» نگارنده داستان «یک مهاجر یک نقش» و «سمیه سادات حسینی طباطبایی» با داستان «بی مرز» شایسته تقدیر دانسته شدند.

جشن‌واره جایزه ادبی هزار و یک شب، رقابت آزاد داستانی میان نویسندگان فارسی زبان از سراسر جهان است که تاکنون هفت دور آن برگزار شده است.

این جشنواره در راستای همگرایی فکری،  فرهنگی، ادبی و اجتماعی بین ملت های فارسی زبان ایران ، افغانستان و تاجیکستان و سایر علاقه مندان به حوزه ی زبان و ادبیات فارسی ، با همفکری بزرگان ادب ایران و افغانستان ، تلاش می کند تا در اعتلای اهداف مشترک خود ، نخستین گام را در کاهش واگرایی هایی زبانی و فرهنگی بین سه کشور برداشته باشد.

ب م 

نظر شما
ارسال نظر